8/2016
Kemialliseen fosforinpoistoon tarvittavan liikuteltavan kemikaalisäiliön kuljetus ja tulliselvitys
SUOMI - VENÄJÄ

+

References | Hacklin Hamiko

References | Hacklin Hamiko

References | Hacklin Hamiko

Hacklin Hamiko järjesti kemialliseen fosforinpoistoon tarvittavan liikuteltavan kemikaalisäiliön kuljetuksen ja vientiselvityksen. Toimitus liittyy John Nurmisen Säätiön Puhdas Itämeri - hankkeeseen, jonka tavoitteena on vähentää Viipurista Itämereen kulkeutuvan fosforin määrää. Puhdas Itämeri-hanke on myös Suomen ympäristöministeriön tukema.

Hacklin Hamiko on tehnyt aktiivista yhteistyötä Säätiön kanssa laitteiston toimitusten ja tulliselvitysten osalta (mm. laitteiston väliaikaisen viennin- ja maahantuonnin järiestäminen).

8/2016
Asiantuntevia ulkomaankaupan ja tulliselvityksen konsulttipalveluita
PIETARIN KAUPPA- JA TEOLLISUUSKAMARI, VENÄJÄ

+

References | Hacklin Hamiko

chamber of commerce

References | Hacklin Hamiko

OOO Hacklin CIS (Pietari) on solminut palvelusopimuksen Pietarin kauppa- ja teollisuuskamarin kanssa. Sopimuksen mukaan Hacklin CIS tarjoaa asiantuntevia konsulttipalveluita ulkomaankauppaan ja tulliselvityksiin liittyvissä toimenpiteissä.

8/2016
Teollisuuslaitteiden toimitus ja tulliselvitys
Venäjän tulliselvitys sähköisillä tullausilmoituksilla
EUROOPPA - VENÄJÄ

+

References | Hacklin Hamiko

quattro_service

References | Hacklin Hamiko

Edustustomme Pietarissa, OOO Hacklin CIS, osallistuu eri puolille Venäjää vietävien teollisuuslaitteiden toimitus- ja tulliselvitysjärjestelyihin (esim. ilmastointilaitteet, jäähdytysjärjestelmät, johtotiet jne.). Hoidamme Quattroservices Oy:n kokoamattomien laitteiden toimitukset ja tulliselvitykset. Quattroservices Oy on yksi Suomen kansainvälisimmistä LVIJA-urakoitsijoista.

Hacklin CIS järjestää tulliselvityksen toimittamalla sähköiset tullausilmoitukset suoraan rahdin kuljetusreitillä sijaitsevien tullipaikkojen viranomaisille.

Sähköinen tulliselvitys Venäjällä

Hacklin CIS voi hoitaa puolestasi koko tulliselvitysprosessin Venäjällä, mukaan lukien sähköisen tullausilmoituksen ja sähköisen allekirjoituksen rekisteröinnin.

Onko sinulla kysymyksiä Venäjälle viennistä?

Venäjän-toimipisteemme sijaitsevat Moskovassa ja Pietarissa. Tarjoamme kattavia tuonti- ja vientituotteiden tulliselvityspalveluita sekä autamme rahtiasiakirjojen laatimisessa Venäjän ja Euroopan välille. Meillä on lisäksi laaja kokemus tulliselvitykseen liittyvistä erikoistoimenpiteistä (väliaikainen maahantuonti, ulkoinen jalostusmenettely, hävittäminen, kauttakulku jne.)

Haluatko lisätietoja? Ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteessa sales@hamiko.fi tai st.petersburg@hacklin.fi tai puhelimitse +358 44 991 2801 tai +7 812 309 5416.

5/2016
Vesisuihkuveneen kuljetus Suomesta Pietariin ATA carnet'lla
Näyttelyesineen väliaikainen maahantuonti ja maastavienti
SUOMI - VENÄJÄ (PIETARI)

+

References | Hacklin Hamiko

alamarin-jet

References | Hacklin Hamiko

OOO Hacklin CIS (Pietari) järjesti vesisuihkuveneen kuljetuksen Suomesta Pietariin, Venäjälle. Vene vietiin maahan väliaikaisesti, ja se oli esillä Baltic Marine Festival -näyttelyssä 24.5.2016 - 1.6.2016.

Vene kuljetettiin maanteitse, ja lastatun ajoneuvon mitat olivat 4,50 m (korkeus) x 3 m (leveys) x 18,50 m (pituus). Järjestimme sekä Suomen että Venäjän päässä ylimittaisen kuljetuksen vaatimat luvat ja ATA carnet'n.

ATA carnet on kansainvälinen tulliasiakirja, jonka avulla tavara voidaan tuoda tai viedä maahan väliaikaisesti korkeintaan vuoden ajaksi. Alkukirjaimet "ATA" tulevat ranskan ja englannin kielen sanoista "Admission Temporaire/Temporary Admission".

ATA carnet koskee mm. näytekappaleita, ammatinharjoittamisvälineitä sekä tavaramessuilla, esityksissä ja näyttelyissä esillä olevia tuotteita. Jos tuote ei ole pilaantuva tai kulutustavara, ATA carnet luultavasti kattaa sen.

Igor Tsarikov, Alamarin-Jetin myyntipäällikkö:

"Haluamme kiittää Hacklinia ylimittaisen vesisuihkuveneemme tarkoista ja täsmällisistä kuljetuksista ja tulliselvityksistä Suomesta Pietariin sekä veneen todella nopeasta paluukuljetuksesta Suomeen näyttelyn jälkeen!"

6/2015 - 2/2016
Betonielementtejä valmistava tehdas
SUOMI - VENÄJÄ (VIIPURI)

+

References | Hacklin Hamiko

rudus

References | Hacklin Hamiko

Toimeksiantoon sisältyi: konsultointipalvelut, kuljetus, laitteiden ja komponenttien varastointi ja tulliselvitys (tuonti ja vienti), vientilaskujen ja erittelyjen laadinta tullimääräysten mukaisesti.

3/2015
Leukamurskain ja osia / projektikuljetus IVY-maahan
SUOMI - IVY

+

References | Hacklin Hamiko

References | Hacklin Hamiko

Erikoiskuljetus (OOG) rautateitse. 5 vaunua, yht. n. 150 t, enimmäisleveys 3 745 mm.

Maaliskuussa 2015 Hacklin Hamiko auttoi toimittamaan leukamurskaimen ja osia IVY-maassa sijaitsevalle asiakkaalle. Kuljetus koostui 5 vaunusta, joissa oli noin 150 tonnin lasti, ja suurimman kuljetettavan osan leveys oli 3 745 mm.

Hacklinin tiimi oli vastuussa koko projektista, johon kuului nouto, kuljetuspiirustukset, luvat, lastaus ja kuljetus kohteeseen. Rahti lastattiin ja kiinnitettiin Hacklin Hamikon rautatieterminaalissa Haminassa.

12/2014 - 1/2015
Moottorien rautatiekuljetus
SUOMI - VENÄJÄ (SIPERIA)

+

References | Hacklin Hamiko

Kappaletavarakuljetus (OOG) + kontit. 2 kokojunaa / 47 vaunua, yht. 1 093 t

Tämä projekti käsitti 47 vaunulastia, ja se suunniteltiin yhteistyössä Suomessa sijaitsevan lähettäjän ja Venäjällä sijaitsevan vastaanottajan edustajien kanssa. Edustajien joukossa oli insinöörejä sekä kuljetusalan ja tulliasioiden ammattilaisia.

Painavimmat 60 t moottorit kuljetettiin RŽD:n 4 akselin suurkuormavaunuilla 6 vaunun ryhmässä. Suomen kylmä talvi teki rahdin nopeasta lastaamisesta, sitomisesta ja kiinnittämisestä erittäin haastavaa.

Hacklin Hamiko suoriutui Siperian talven vaativista tieolosuhteista ja onnistui toimittamaan rahdin 2,5 viikkoa ennen määräaikaa.

6/2014 - 12/2014
Ikkunatehtaan laitekanta
SUOMI - VENÄJÄ

+

References | Hacklin Hamiko

References | Hacklin Hamiko

Erikoiskuljetus (OOG). 10 kuorma-autoa + 1 OOG-kuorma-auto, yht. 47 t

Hacklin Hamiko järjesti ikkunatehtaan laitteiden toimituksen ja tulliselvityksen Pietariin. Koordinoimme projektin tiiviissä yhteistyössä Hacklin Hamikon Pietarin-edustuston, OOO Hacklin CIS:in kanssa. Laadimme teknisten laitteiden yksityiskohtaiset kuvaukset, selvitimme apporttiin liittyvät lakiasiat ja suoritimme vaaditut rekisteröinnit Venäjän viranomaisille.

Tehtaan laitekanta dokumentoitiin, kuvattiin ja nimikoitiin perusteellisesti Suomessa. Virallinen tarkastaja arvioi laitteet Suomessa ja Venäjällä. Lastaukset suoritettiin tarkassa valvonnassa, jotta lastausluettelot vastasivat täsmälleen lastattuja määriä ja kuvauksia.

Tuontitavaran tulliselvitys Venäjällä oli projektin haastava osio. Venäjän tulliviranomaiset ovat erityisen tarkkoja laitteiden hinnasta ja painosta sekä siitä, että mallit, merkinnät ja tekniset yksityiskohdat vastaavat annettuja asiakirjoja.

Paikallistuntemus, hyvät suhteet Venäjän viranomaisiin ja Venäjän lainsäädännön perusteellinen tuntemus auttoivat projektin päätökseen menestyksekkäästi.

Asiakkaan kommentti:

"Tehtaan laitekannan vienti apporttina osakepääomaan edellytti lukuisten asiakirjojen laatimista eri viranomaisille, ja tässä Hacklin Hamikon asiantuntemus oli suureksi avuksi.

Hyvin valmistellun ja selkeän dokumentaation ansiosta kaikki laitekuljetukset sujuivat ilman ongelmia ja viiveitä. Tehdasprojektimme valmistui suunnitelmien mukaan joulukuussa 2014.

Antoisa yhteistyömme jatkuu viikoittaisilla materiaali- ja komponenttitoimituksilla Suomesta Pietarin ikkunatehtaalle."

12/2013 - 1/2014
3 kokojunaa, joissa ylimittainen (OOG) ja huippuraskas rahti & kontteja
SUOMI - KAZAKSTAN

+

References | Hacklin Hamiko

References | Hacklin Hamiko

Kappaletavara (OOG) + kontit. 3 kokojunaa / 75 vaunua, yht. 1 331 t

Tämä projekti sisälsi OOG-toimituksia 4 ja 8 akselin VOSK-suurkuormavaunuilla, avovaunuilla ja korkealaitaisilla avovaunuilla. Huippuraskaiden moottorien mitat olivat 9150 x 3200 x 4100 mm / 85 000 kg.

Kaksi kokojunaa, joissa oli kontteja ja 11 vaunua, lastattiin omassa rautatieterminaalissamme Haminassa.

Rahti lastattiin kolmessa viikossa. Lastauksen tarkka valvonta oli erityisen tärkeää, sillä vaunut tuli lastata RŽD:n lastausohjeiden ja -määräysten mukaan. Lastilla oli ehdoton kahden viikon toimitusaika, ja onnistuimme kuljetuksessa täydellisesti.

2/2013 - 9/2013
Sotšin olympiastadionin valoa läpäisevä polykarbonaattikatto
VENÄJÄ (Pietari - Sotši)

+

References | Hacklin Hamiko

References | Hacklin Hamiko

52 kuljetusta, 229 TEU-konttia, yht. 2 500 t

Hacklin Hamikon edustusto Pietarissa, OOO Hacklin CIS, hoiti Sotšin olympiastadionin katon satamahuolinnan, kuljetuksen ja tulliselvityksen Pietarin suursatamasta Sotšiin. Projekti koostui 6 200 rahtitonnista, jotka oli pakattu 299 TEU-konttiin. Rahti ohjattiin Pietarin kautta, missä sen tulliselvitys tehtiin. Pietarista se toimitettiin 2 330 km päähän Novorossijskiin.

Novorossijskista se kuljetettin Sotšiin lautalla, ja sieltä rakennustyömaalle kuorma-autolla. Projektin kaikki 52 kuljetusta sujuivat ilman vahinkoja, reklamaatioita tai viiveitä.

9/2013
Matkustajajunan väliaikainen maahantuonti
PUOLA - VENÄJÄ
Rautatiekuljetus, väliaikainen maahantuonti

+

References | Hacklin Hamiko

References | Hacklin Hamiko

Syyskuussa 2013 Hacklin Hamikon Moskovan-edustuston, Moscow OOO Hacklin Hamikon, rautatietiimi järjesti sähkömoottorijunan kuljetuksen ja väliaikaisen maahantuonnin.

Juna kuljetettiin Puolasta EXPO 1520 -messuille, jotka pidettiin Štšerbinkan kaupungissa, Venäjällä. OOO Hacklin Hamiko toteutti tämän projektin tiiviissä yhteistyössä puolalaisten kumppaneiden kanssa.

8/2011 - 9/2011
Saniteettivarusteiden toimitus Puolan NATO-joukoille Afganistaniin
PUOLA- AFGANISTAN

+

References | Hacklin Hamiko

References | Hacklin Hamiko

2 konttia, yht. 61 t

Elo-syyskuussa 2011 Hacklin Hamikon Moskovan rautatietiimi hoiti kahden saniteettikontin kuljetuksen Puolasta Afganistaniin Puolan NATO-joukoille.

Tämän kuljetuksen koordinoimista varten teimme yhteistyötä Ukrainan, Venäjän, Kazakstanin ja Uzbekistanin ulko- ja puolustusministeriöiden kanssa sekä Afganistanin valtiovarainministeriön kanssa. Kuljetus Afganistanin läpi tehtiin panssaroiduilla kulkuvälineillä armeijan saattueessa.

5/2010 - 2/2011
Betonielementtitehtaan laitekanta
SUOMI - VENÄJÄ

+

References | Hacklin Hamiko

References | Hacklin Hamiko

Kappaletavarakuljetus. 64 kuorma-autoa + 27 OOG-kuljetusta, yht. 1 120 t

Hacklin Hamiko hoiti betonielementtejä valmistavan tehtaan kuljetuksen ja tulliselvityksen Suomesta Pietarin alueelle. Jo projektin alkuvaiheessa Hacklin Hamiko laati yksityiskohtaisen raportin, jonka tarkoituksena oli auttaa sopivan kuljetus- ja tulliselvitystavan valinnassa sekä ennakoida laitteiden Venäjälle viennin mahdollisia riskejä ja yllätyksiä.

Komponentit purettiin, kuvattiin, mitattiin ja listattiin tarkasti kuljetusta varten. Kaikki tarvittavat tulli- ja muut asiakirjat valmisteltiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Tehdas toimitettiin apporttina asiakkaan venäläisen tytäryhtiön osakepääomaan. Osien tulliselvitys hoidettiin erityisellä menetelmällä, johon tarvitaan vain muutama tullinimike. Tästä koitui asiakkaalle huomattavia säästöjä tuontitulleissa ja -veroissa sekä projektiin liittyvissä kuluissa.